View Single Post
Old 22-08-2010, 20:19   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: CRM, human factors og radioprat

gustavf, ta av deg moderatorhatten - en avgjørelse om go around er obligatorisk hvis en vurderer rullebanen som ikke klar til å ta i mot deg. Slik du ordla deg var det å kritisere avgjørelsen om å ta en go around, ikke grunnen til at en måtte ta en go around.

Quote:
Burde ikke piloten som måtte gjøre en go around, gjort denne uten å kritisere avgjørelsen?
Når det gjelder glimt i øyet på slike kommentarer, så kan det misforstås over radiofrekvensene på lik linje som på et forum - er det alvor eller er det spøk?

At en kommer med slike utbrudd vil jeg si kanskje ikke forenelig med det å være en flyver. Et av kriteriene for å bli godkjent som pilot er å ha en balansert psyke som ikke påvirkes negativt av stressede situasjoner.

PS Uttalesen om Norwegian var moderert på forhånd siden både F-ordet var skjult og bare en nasjonalitet var benyttet - ikke callsign for noen flyselskap som f.eks. Scandinavian og Norshuttle representerer.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline