View Single Post
Old 21-08-2010, 12:28   #5
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: Diskusjon av dumping, konkurranse og prising SK-DY (var Tidenes største SAS-kampa

Vi snakker ikke langdistanse her Dag, men den gemene mengde på europeiske flyturer som må kjøpe noe ombord hos SAS kontra det de får inkludert i prisen hos de fire andre. Førstnevnte, Air France, kan jeg ikke uttale meg om, men de tre andre har jeg testet det siste året.

KLM: Todelt rundstykke med to forskjellige smøreoster, ferskt og smakte bra gjorde det også. Synd at nøtteosten i andre rundtstykkedel ikke var merket som dette - det finnes nøtteallergikere som Knoll.

Lufthansa: Laugerundstykke med kalkun og osterundstykke hadde jeg på mine to flighter og det smakte faktisk veldig bra. Warsteiner er heller ikke noe å kimse av.

Swiss: Herlig oliven-ciabatta med ost og pesto.

SAS' ostesandwich faller i gjennom overfor alle disse tre. Hadde sandwichen sett ut som vist i CloudShop med rikelig med ost OG skinke OG noe grønt hadde jeg ikke sagt noe, men det er det ikke. Som sagt før det er en fluffy ciabata med RIKELIG med magarin og en tynn ostesnei som man kan se gjennom - that's it kr 40 takk. Og med kaffe til blir kr 60 takk. Da er rundturen kr 12 dyrere enn BAs normale lavpris - ikke en kampanjepris. Men man skal da også tilbake. Heldigvis flyr SAS mye med 150 seters -405 og -883 mellom OSL og LHR, men man kan være uheldig å få en 736 med altfor mange seter stuet inn også.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SAS_sandwich.jpg
Views:	84
Size:	22.1 KB
ID:	27733  

Last edited by LN-KGL; 21-08-2010 at 12:31.
LN-KGL is offline   Reply With Quote