Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Vi ser vel alle gjerne 788 både på ORD- OSL og EWR- OSL!
Men det er kanskje andre ruter som vil ha 752 lenger, f.eks EWR-UK?
Jeg vet ikke hva CO/UA har tenkt å prioritere 788 til, men jeg vil tippe at USA-Asia har første prioritet. Flere direkte-ruter fra alle hub'ene, åpning av flere tynne ruter, og flere frekvenser på eksisterende ruter. Deretter kommer USA-Afrika, Midt-Østen og Sør-Amerika. Så kommer IAH, ORD, DEN og vestkysten av USA til Europa, og helt til slutt forsvinner 752 helt fra alle europeiske ruter.
De har sikkert en plan på hvordan de skal bruke EWR og IAD best mulig for å komlettere hverandre, og for å utnytte de som O&D og transfer-hub'er. Det er litt av et puslespill, og mange hensyn man må ta. Jeg tror likevel det er plass til 752 i denne kabalen i 7-8 år til.
|
United og også CO er veldig store på Asia og 788 blir nok alt for smått. Man flyr stappfulle 777-200 og 747 daglig, tipper at 777-300 ordrer ligger i kortene innen ett år for å styrke Asia. Midtøsten og Afrika er ett marked United ekspanderer kraftig i, det er garantert ett interessant marked der potensialet er godt. Sør amerika har United kuttet voldsomt, rett og slett fordi det er lite penger å hente pr. setekilometer.
Europa er og blir marked nr. to over Asia og vi vil se 787 i det markedet veldig tidlig.