Leg: SOG-BGO, flight WF149. - 15. August.
Individ: LN-WIA - DHC-8-103 Dash 8
Vi satt på med noen venner til Sogndal, da de allikevel skulle denne veien for å kjøre videre til Trondheim (Zico77 her på forumet)
Ble derfor noen timer å slå i hel i Sogndal, ikke akkurat spennende, derfor begivenhetsløst.
Tok flybussen som gikk klokken 17.00 fra Skyss-Stasjonen til flyplassen. Kjørte av hovedveien og fikk en rimelig bratt oppstigning til flyplassen. Tipper den ligger på en 4-500 meter over havet Flyplassen ligger på en morenerygg som et resultat etter at is-breene trakk seg tilbake.
Kjapp innsjekk og gjennom sikkerthetskontroll på 2 minutter!
Observerte at det var 2 fly som ankom ca på samme tiden, LN-WIA og LN-
WIR. Jeg spurte gate-personen (samme som stod i innsjekk) om jeg hadde tatt feil? WIA skulle til
BGO og
WIR skulle til
OSL. Da skulle du sett en som lyste opp og kunne bekrefte dette! Jeg må ha vel vært en av få spottere som har vært på
SOG!
Det var stinn brakke til BGO, hadde da sete 1A og 1B, ellers en begivenhetsløs flight. Landet på BGO med et brak.
Leg: BGO-SVG, flight DY148 - 15. August.
Individ: LN-DYB Boeing 737-8JP/W (Levert ny 8. Oktober 2009)
Fikk valgt sete 2A og 2B, stinn brakke og landing på tid i Stavanger. Begivenhetsløs flight dette og, men det kan nevnes at det Torstvedt og Owe Røssler (?) var med på flighten.