Quote:
Originally Posted by Tommy777
JetBlue sa i sin første setning at forumet her er useriøst, i beskrivelsen man kommer med, stempler han OSL og deres kunder uskikket til å gjøre sitt arbeide. Man får dette bekreftet via svaret fra Knut.
|
Dette skrev vel JetBlue:
Quote:
Bakgrunnen for initiativet er at vi så en betydelig grad av forskjell på hvordan det ble jobbet f. eks fra CPH, og at disse forskjellene i særlig grad var årsaken til at CPH (og ARN), har hatt langt større suksess med å tiltrekke seg nye flyselskaper enn OSL. Etterhvert har vi innsett at dette faktum skyldes ressurser - OSL har rett og slett ikke ressurser nok.
|
Det er mulig at dette er det samme som å si at
OSL ikke er skikket til å gjøre sitt arbeide, men jeg leser det ikke riktig på samme vis. Jeg leser det som at
OSL har for lite ressurser. Jeg vet ikke om det stemmer, og svaret fra
OSL sin markedsavdeling kan kanskje tyde på at GWTS kanskje var litt uheldige med formuleringene her. Hva er så status? Har
OSL ressurser i samme størrelsesorden som f.eks.
CPH til slikt arbeide?
Det må vel være nokså klart at
CPH,
OSL,
ARN og andre store flyplasserr er i en konkurransesituasjon. Da vil naturlig nok ens innsats i markedsarbeidet i en viss grad kunne være avgjørende for utfallet i forhold til å tiltrekke seg kunder. Eller er vi uenige i det?
Quote:
Når det er sagt, synes jeg ideen er god, men totalt angrepet på feil måte. Å ha en offentlig debatt med sine potensielle kunder der den potensielle kunden reagerer er mildest talt katastrofalt.
De burde holdt ting for seg selv
|
Det kan nok godt tenkes at det er riktig. Det er helt klart uheldig for prosjektet at
OSL reagerer som de gjør. Vi får håpe at det ikke får varige konsekvenser.
OSL vil vel være interessert i at flere jobber med å tiltrekke kunder til lufthavnen.