Personlig synes jeg at T2 bør ligge der den er planlagt pr idag. Det gir en åpenbar løsning for en eventuell T3, som da bør ligger på østsiden for dagens T1. Dermed får man tre terminaler på rekke og rad; mao, oversiktlig og gjennomført, akkurat slik
OSL framstår idag. (
OSL må for all del ikke miste dette!)
Piren er jeg mer skeptisk til. Særlig design-messig og selve taket, det blir jo nader med utsikt ut!
Som flere her nevner synes jeg en "selvstendig" vest-øst-pir nord for dagens pir hadde vært bedre (uten egen terminal). Da kunne man løst adgangsproblemet på en av to måter;
-Et slags airtrain/people moover [søk wikipedia] kjørt shuttle mellom en utvidet stasjon sør og en ny stasjon nord (med like god forbindelse til piren som dagens stasjon har). Nedgangen til den "nye" delen av den gamle stasjonen måtte dog vært etter security.
-Eventuelt kan man jo bygge en stor gang-bro mellom T1-2(-3) (etter security) over til den nye vest-øst piren; se de to bildene;
http://www.flightglobal.com/blogs/ai...LW_resixzd.JPG
http://www.kone.com/countries/nb_NO/...ges/image7.jpg
Og "kravet" med at T1 og T2 skal være tilknyttet stasjonsområdet på en måte som gir enkel og hurtig adgang, vil vel også gjelde for en eventuell T3. Da kan man løse disse med rullebånd (people mover). En adgang til en slik link mellom dagens stasjon og T3 kan man jo bygge under stasjonen, og bort til T3!
Men nå ble det vel litt drømming angående en eventuell T3 da