Det viktigste er at
SAS tjener penger og er bærekraftig, ikke at de er størst på alt. Virkningene av Core
SAS er tydelige og sammen med økt etterspørsel er utsiktene for
SAS gode.
Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Dette slaget om Norge hvor blant annet DY har vært motspiller er tapt for SAS.
|
Voldsomt bombastisk fra en som omtaler seg selv om nøytral.
SAS kan helt åpenbart snu trafikkutviklingen på norsk innenriks, akkurat som de har snudd den på interkontinental trafikk, intraskandinavisk og dels andre innenrikssektorer. Husk at
SAS interkontinentalt og intraskandinavisk gikk veldig dårlige lenge - og kabinfaktoren på svensk innenriks var elendig.
Norge har lenge vært den viktigste inntektskilden for
SAS og den jevne
SAS-passasjeren er norsk. Når utviklingen for denne sektoren er så åpenbar og tydelig negativ, settes også inn innsatser. Startprisen på norsk innenriks er redusert med 100 kr., det er innført gratis aviser, Vestlink er overført til Widerøe og rutetabellen på de største byene er bedre fra september i år sammenliknet med i fjor.
Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Er ikke dette motsigende til at Core SAS skal være forretningsfolkenes flyselskap hvor frekvens er viktig?
|
SAS har kuttet mange ferieruter, men på viktige forretningsruter har man like god eller bedre rutetabell sammenliknet med f.eks. 2008.