Vært en del turer over Atlanteren denne sommeren, ingen av de har vært noe spesielle, men tenkte at jeg kunne skrive en tripreport om den siste reisen min over til Calgary.
Hele planen min var å reise
OSL-
EWR-
DEN-
YYC med Continental og United, men siden av en eller annen grunn sto det på billetten at det navnet til faren min som reisende, og ikke mitt. Antok derfor at faren min sitt navn hadde kommet opp som passasjer siden vi brukte hans kredittkort for å betale reisen. Tok da kontakt med United for å rette opp feilen, men de ville ikke rette opp feilen og ba oss betale et gebyr for å kansellere reisen, de tilbydde oss ikke en ny reise for rabattert pris. Vi lette etter en ny reise, og da vi ringte
SAS fikk vi en ny reise til en kurant pris. Var da på besøk hos noen slektninger i Kristiansand, så de ordnet utreise fra Kristiansand og retur til Oslo. Ruten var da
KRS-
OSL-
FRA-
YYC-
LHR-
OSL med
SAS og Air Canada. Har dessverre ingen bilder fra turen.
SAS Scandinavian Airlines SK208
KRS-OSL
Boeing 737-800, LN-RCN, Hedrun Viking
07:20 – 08:00 Flytid: 0:40
Tante og søskenbarnet mitt kjørte meg fra Hamresanden til Kjevik kl 06:30 og var framme på Kjevik 06:35. Sjekket inn på automaten og fikk bagasjen merket helt fram til Calgary. Leverte bagasjen på bag drop, fikk ikke en priority lapp selv om jeg har
EBG. Gikk så gjennom sikkerhetskontrollen som ”pep” på alle denne morgenen. Kom meg omsider inn i avgangshallen og gikk på 7-Eleven og kjøpte meg en kaffe og satt meg ned å ventet på boarding. Boarding begynte ca 07:05 og gikk unna radig, flyet var ca 70 % fullt.
Tok av fra Kjevik noen få minutter etter rutetid i retning sørvest og hadde fin utsikt over Kristiansandsområdet. Etter setebelteskiltet ble skrudd av begynte besetningen frokostserveringen. Det var den vanlige matboksen med en egg og salami sandwich og en boks med juice. I tillegg gikk besetningen rundt med kaffe og te. Vi tedrikkere ble diskriminert ettersom de tok to runder med kaffekanna, men bare en runde med te. Begynte nedstigningen over Grenlandsområdet og vi hadde en myk landing på 1R litt før rutetid. Ettersom flyet skulle videre til Alicante parkerte vi på gate 46 så det ble buss inn til terminalen.