Nja, i tillegg til de rådene som har kommet der, er de tingene som hjalp meg mest:
*Å lære meg mye om flytypene. Ved å finne ut hvilket fly vi skulle fly (f.eks LN-
KKJ) kunne jeg søke det opp på
www.airfleets.net og se hvilket flyselskap som har eid det før, alder og så videre.
*Se alle flyene som flyr rutene sine hver dag på flightradar24.com uten problemer.
*Simplifisere flyene. Vite at det ikke nødvendigvis betyr fullstendig helvete selv om styringssystemene ikke fungerer eller en skrue er løs. Også simplifisere pilotenes arbeid (høhø, er jeg kanskje litt slem nå

)
*Vite alt om lydene under flighten. Hva er ristingen, hva er bråket, hva er skurringen, hvorfor rister det, hvorfor får flaps ut og slats inn - etc. Dermed gjenvinner man kontrollen, man føler mer kontroll. Du føler deg ikke som sild i ei tønne som flyter vilt og tilfeldig ned ei elv.
Og sist men ikke minst er det som har fungert mest for meg all den gode hjelpen jeg har fått her inne. Men det blir en annen sak, det må bare nevnes når det kan. En utrolig hyggelig samling folk som vil hjelpe, og mange har blitt venner av meg i "ettertid"
Ellers kommer det an på hvorfor hun er skeptisk til fly. Har hun klaustrofobi, er hun redd turbulens, liker hun ikke å miste kontrollen (altså at hun ikke liker tanken på at pilotene,
ATC og mekanikerene har ansvaret for livet hennes i de timene dere er på flyet) - eller noe annet? Det kan være så mangt, og alle har "sin" løsning.