View Single Post
Old 25-07-2010, 19:42   #13
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: SAS udvider på intra-skandinavisk - bl.a. CPH-ARN fra 13x til 15x daglig

Quote:
Originally Posted by KapteinKrok View Post
Vel, nå skriver jeg ingenting om morgenavganger, men at kvelds-connection fra europa til BGO og SVG blir langt bedre med de nye flightene.

Du tar frem TXL, og dette er en av de destinasjonene (sammen med VIE, PRG og GVA), som mistet nattstop fly for noen år siden. Som Nick F skriver: på grunn av innsparinger. Men ellers på dagen har faktisk SAS de beste connections også på TXL. Eks.; med den nye SK2866 er det dep TXL kl.2055, og arr BGO kl.0010.

SAS har imidlertid morgenavganger fra de fleste andre større europeiske destinasjoner, men problemet med disse er at avgangstidene er så sene at de fleste (unntatt fra Polen og Baltikum, HAM og HAJ) lander for sent i CPH til at en når første morgenavgang til BGO, SVG, GOT etc. Eks så lander første morgenflight fra DUS i CPH kl.0820, mens første morgenflt til BGO går kl.0810. Da blir det venting helt til neste fly til BGO kl.1210... eller som mange sikkert gjør istendenfor; reiser med KLM.... :-(

Det er selvfølgelig grenser for hvor tidlig folk er villige til å reise, men avganger fra Tyskland rundt kl.0600 burde vel være akseptabelt...?
Absolutt akseptabelt. Spørsmål som trolig kommer opp er slot-problematikk ved TXL, men jeg tror da kan man snakke med LH og andre aktører. Og - senest 2012 vil det løse seg da den nye flyplass åpner.

SAS kan bare vinne med slik en night-stopper og vil sette betydelig press på AB og EZY med slik en move.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote