Etter noen timer venting på Changi, hvor jeg blant annet tok meg en tur bort til T1 og takbaren der, ble det også unnagjort litt shopping i T3.....å reise bort fra dama nesten 3 uker er visstnok ikke helt gratis
Traffikken mellom
HKG og
SIN virker være stor og både SQ og CX sender en stort utvalg maskiner, itillegg til diverse
LCC operatører. Her en 773 fra CX
Hadde booket meg med SQ2, som etter det lille hoppet
SIN-
HKG, fortsetter videre på den lange turen til San Francisco.
Satt litt opptatt i en telefon og fulgte ikke helt med i timen, da jeg plutselig oppdaget at det blinket
Gate closing for SQ2, så ble rask gange ut til gaten og gjennom security, som på
SIN forgår på gate. Og der stod

, en 777-300ER som ble levert juni 2008, som den 18, og nest siste av SQ sine totalt 19 777-300ER.
Vet ikke med Suites, men virket bortimot full i business og relativt fullt i economy, men hadde heldigvis setet ved siden av ledig.....hvilket spesielt her var greit da det var utrolig varmt ombord. Ifølge betjeningen hadde flyet blitt tauet for sent til gate etter å ha stått på
SIN å bakt i solen og selv med Ac på full guffe var det først 30 min inn i flighten at det omsider ble behaglig ombord. Bedre var det heller ikke at en eller annen vrang 2 åring noen rader foran slo seg vrang og hylgrein på starten....men heldigvis holdt ungen kjefte etterhvert som temperaturen sank.
Uansett ble knyttnevetesten bestått på 34A
Mye vinge
En kenguru har nettopp landet før den tar sats på ny mot enten Australia eller Europa
Servering tok til og til middag kunne man velge mellom
Pan fried fish fillet with white wine sauce, ratatouille and parsley potatoes eller
Braised soya sauce chicken, mixed vegetables and noodles og valgte denne gangen kyllingen som den ikke var noe å si på. Bakverket derimot var ikke godkjent, og det er ikke mange områder
SAS slår SQ på, men når det kommer til de ferske runstykkene man iblant får hos
SAS så er få få som matcher dem. Av en eller annen grunn virker
SAS best på rundstykker i bransjen
Også her var det is til dessert som jeg koste meg med, mens jeg så en live konsert med Muse på KrisWorld
Litt humpete landing på
HKG, men kom oss nå ned og både passkontroll og bagasje gikk raskt. Ikke slo jeg ut på varmekameraene de har får passkontrollen heller, så hadde heller ikke feber.
Hadde rom på Regal hotellet som ligger rett ved terminalen og som har knyttet til hotellet gjennom en gangbro. Regal er visstnok et eller annet cruiserederi, for selv om det var en flyplasshotell var det litt ironisk nok et maritimt preg. Blant annet gikk de ansatte i cruiseuniformer og det var redningsbøyer over alt. Tydeligvis at endel flyselskaper også bruker hotellet for det var også masser av crew der. Ble så en øl før jeg gikk å la meg
Noen bilder fra rommet
Uten at jeg vet hvorfor hadde jeg også blitt oppgradert til premier floor og var heller ikke noe å si på utsikten fra rommet. Dessverre var det ikke landinger på denne banen denne morgen.....selv om vinden tydeligvis snudde 1t etter jeg hadde sjekket ut og flyene da ville ha landet her
Singapore Airlines er definitivt det beste selskapet jeg har fløyet economy med. Alt sammen er gjennomfør fra A til Å og bortsett fra en og annen smådetalj, kan det innen economy egentlig ikke gjøres bedre.
Neste del av turen vil etterhvert dukker opp
her