Re: Forslag til reisemål sammen med mor?
Hmm, hva med Stockholm?
Høst i Stockholm kan være fantastisk, men også skikkelig æsj for den saks skyld..
Men det er masse og se på og et vel fungerende kollektivtransportsystem..
København er jo mye det samme som Stockholm, veldig forenklet sagt..
Edinburgh er kanskje min favoritt, nasjonalmuseet, "festningen", gamlebyen og områdene rundt. Her vil du vel måtte bruke litt taxi, kanskje evt leie bil, om du føler for å kjøre rundt på feil side av veien.. Edinburgh er vel ikke mye varmere enn Stockholm, men absolutt verdt et besøk!
Amsterdam har jo tett med museer og severdigheter etter enhver smak egentlig!
I sydtyskland kan man jo f.eks. besøke München eller Stuttgart, alle gamle byer med et mylder av kultur og museer. Greit med slike land som er litt gamle, der er det "automatisk" mye slikt. Så kan man jo få med seg starten på vinhøstinga og forhåpentligvis få med seg godt høstvær!
Oustideren er jo Jerusalem, men det er en typisk traskeby og kan finne på å være vel varm til tider.. Men opplevelser har den masse av og historie så det holder, på godt og vondt.
Det var mine forslag sånn i farta en rolig lørdagskvell! Alle disse destinasjonen kan nåes med maks en transit om man er i nærheten av en regionallufthavn i kongeriket Norge (tror jeg).