Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Så til svakhetene med 747-400:
- Korrosjon dukker opp etterhvert som flyene blir eldre, og da spesielt i områder som er utsatt for korrosivt miljø (fuktighet, i nærhet av VAR-komponenter og åpne metallflater som kan bli utsatt for fysisk belastning). Hos BA er det ikke de eldste og de yngste som er utsatt for korrosjon, men merkelig nok de som ble produsert litt inn på 1990-tallet.
|
Var det forskjell i produksjonsmetoder og/eller materialer underveis mens 747-400 ble produsert og som man nå ser resultater av?
Quote:
- Svakheter i strukturen fra front gear til dør 2 på hoveddekk er identifisert og en mengder av ribber skiftes/forsterkes ut under det forebyggende tunge vedlikeholdet. BAMC er en av veldig få som har fått Boeings godkjennelse til å produsere disse forsterkede enhetene innendørs.
Med andre ord er det ikke noen problemer med de 747ene som flyr for BA, men det er operatører som ikke har den klassen som BA har på sitt vedlikehold ...
|
Oppdaget man lignende svakheter som dette på 747-classic også eller er dette eksklusivt for -400 serien?