Quote:
Originally Posted by KapteinKrok
Long time, men dette er rett og slett ufattelig:
ENDELIG har næringslivet på vestlandet fått tilbake den siste kvelds-avgangen fra CPH, som sikrer connection om kvelden fra LHR, LCY, FRA, AMS, STO, BHX, MXP, HEL, TXL, DUB, BRU, MAN, ZRH, GVA og MUC til både BGO og SVG.....!
Hurra!!! Fantastisk! Endelig! Hadde jeg forventet.....
Men kommentarene til en del her på forumet...? Vel - ovenforstående er kun et av flere veldig seriøse eksempel....
For næringslivet på vestlandet, som faktisk eksporterer noe, har denne justeringen langt mer å si enn om DY kjøper 15 nye -800 og setter inn ekstra avganger til Antalya, Alicante og Dubrovnik!
Holde CPH kunstig i live....? Det er faktisk dette som holder Norge i live!
God natt!
K
|
Du har ikke urett med den påstand, likevel glemmer du at LH har åpnet kveldavganger fra
FRA til begge byer som gir enda bedre tilslutninger / travel-opsjoner. Som du skriver, er dette attraktiv for folk som skal bak fra disse byer til vestland. Men ingen quantum leap, fordi LH tilbyr enda flere connexxions via
FRA...
Det hva du ikke skriver er faktum at
SAS har misted grep på den innkommende traffik til
CPH fra Sør. Her har man misted en god del som reiser point-to-point til AB og EZY.
Jeg anerkjenner forbedringen for de som kan dra nytte av dette.
Likevel mener jeg at det kan være bare begynnelsen.
SAS trenger flere night-stoppers i sentral-Europa som mater inn til
CPH tidlig på morgen og fyller flygninger utifra
CPH tidlig på dagen. Her har man mye konkurranse fra KLM og LH, som begge flyr gode connections til
BGO /
SVG via sine Hubs.
Det er jo litt merkelig at dersom man søker fra
TXL til enten
BGO eller
SVG at "førstemannen" inn er ikke
SAS som kan tilby den desidert korteste flytid, mens det er KLM, som drar nytte av sine tidlige avganger.
Her har
SAS forsatt en jobb å gjøre.
Ellers har du jo utpekt en DY-argument som passer din argumentasjon. Jeg tror at forretningsfolk i
SVG ble meget glade da DY gikk daglig på hverdager med
SVG-
LGW. Rett og slett fordi det betydde en betydelig fall i prisindex mellom
SVG og
LON.
Det ene henger sammen med det andre.
SAS og DY må ha en fly opp i lufta heile dagen. Dette betyr at dersom man finner lønnsomme morgen / kvelds avganger, så må man også se at man har en programm for resten av dagen. Ellers taper man til slutt, fordi hver time på bakken koster bare penger...