View Single Post
Old 23-07-2010, 20:40   #18
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Airbus vs. boeing 757.

En del av dere her var med på Scanair-turen til MAN i 2002, og blant deltakerne hadde vi et eget tegn for når et visst fly landet var i ferd med å lande - fem fingre opp - det var en 757. På lik linje som OSL er 737-heaven, så var MAN 757-heaven i 2002. Nå er det gått åtte år siden den gang og det nå nesten ikke flere igjen av 757ene for de forskjellige charterselskapene. Foruten et par nye 757er som Thomas Cook flyr med er det Jet2 som har noen relativt gamle 757er igjen. Alt det som for åtte år siden gikk med 757 er i dag erstattet med A321. Selv BA har nå sluttet helt med 757 på MAN, men G-EUX_ er titt og ofte innom.

Dette viser at A321 faktisk har allerde erstattet mange 752 her i Europa, og selv Finnair som har beholdt sine 752er til nå har bestemt å erstatte disse mer A321. Med andre ord 757 er i ferd med å dø som passasjerfly her i Europa, og det er bare på andre siden av dammen at de benyttes - enten til TCON eller TATL. Jeg tror denne point-to-point TATL vil dø ut med 757, og kanskje siste operatør blir COA/UAL?
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote