Quote:
Originally Posted by ph-ndr
De fleste carriers har hyggelig prising for indirekte flyvinginger fra konkurrenters hjemmemarked.
Derfor er alltid selskapene i sandkassen billigere til Asia enn selskap i Europa er, derfor er det alltid billigere med SAS fra UK enn skandinavia, LX fra UK til Afrika enn BA/VS direkte.
Jeg er i Asia nå med en LX-billett fra LHR, tillegget fra BGO til LHR med SAS i billig-klasse, jeg har billetter til/fra Afrika som er kjøpt i Kenya... det eneste SAS har hatt bra priser på er sin J-klasse og og ufleksible biz til Asia i lavsesongen, det har vært brukt en del.
-A
|
Jeg er naturligvis godt klar over at det er vanligt at selskaber har sådanne prissætninger, men synes nu stadig ikke særligt godt om det.
Med
SAS er det forøvrigt også langt billigere at flyve
ARN-
CPH-
BKK eller
HAM-
CPH-
BKK end det er at flyve
CPH-
BKK - specielt på biz. Jeg forstår godt flyselskabernes baggrund for at gøre det, men at der skal være så stor prisforskel og at man f.eks. ikke indfører restricted business fra Skandinavien sender mig uanset direkte i kløerne på konkurrenterne, selvom jeg faktisk meget hellere ville have fløjet med
SAS - det synes jeg er ærgerligt for både
SAS og mig
Naturligvis vil flyselskaberne gerne hive "nye" kunder ind, men med så store prisforskelle risikerer man også at skræmme sine faste kunder væk.