View Single Post
Old 14-07-2010, 11:08   #31
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: Ryanair kritiserer SAS og BA

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg sjekker bare ankomstene for Rygge, jeg. Her lander Ryanair-fly hver eneste dag 30-60 minutter før rutetid. Om de er så raske så kunne de jo bare satt en kortere reisetid. Uansett diskutert her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=64977
Den diskusjonen fant stedet da jeg befant meg på asketur i UK, så da gikk dere glipp av noe balanserende input. Her kommer et viktig input:
Beregning av punktiglighet beregnes ikke på bakgrunn av ankomsttider, men avgangstider. Om tidstabellens "tid underveis" er 2 eller 3 timer og ankomst til bestemmelsesstedet er 15 eller 75 minutter for tidlig har ingen innvirkning på tallet for punktlighet. Det som gjelder er å få avgårde et fly mindre enn 15 minutter etter oppsatt tid.

Det jeg har sett for Ryanair er at de praktiserer ikke å la flyet stå å vente til oppsatt avgangstid når flyet er lastet og klar (forutsatt er ikke er slot-begrensninger på avgang/underveis/ankomst). Med andre ord Ryanair er proaktive, ikke som enkelte andre flyselskap reaktive.