Vi noterer oss gate E6 på neste flight EY0002 til Abu Dhabi! I bussen inn så jeg at flyet allerede var på gate, så det var bare å storme avgårde!
---------------------------------------
Etihad Airways
EY0002
Frankfurt, Main (
FRA) - Abu Dhabi Intl (
AUH)
Airbus A330-243
A6-EYM
Coral Zone Economy
Sete: 34K (vindu)
Flytid: 6 timer og 20 minutter

Har endelig funnet setet mitt! 5 minutter senere stenger de døren og vi er klar for pushing! En veldig fin ting jeg la merke til var at crew'et sa "All Guest Onboard" over PA'et og ikke passengers

Hyggelig!

E-
BOX! Stor og flott touchscreen TV-skjerm! Veldig bra Inflight Entertainment System (Video On Demand)

Ca 70% besatte seter på denne flighten til Abu Dhabi! Jeg fikk en 2-seter for meg selv på høyre side! Meget positivt!

Rakk så vidt å få satt meg før en flyvertinne var der og tilbød meg vann! Ikke dumt førsteinntrykk av Etihad Airways!

Vi takser ut til bane 18 på Frankfurt!

Vi er linet opp og klar ved bane 18!

Alltid like kjekt med kamera fremover under take-off og landing!

Vi er airborn og setter kursen mot Emiratene!

Mens jeg venter på servering har jeg tid til å sette meg litt inn i E-
BOX entertainment systemet til Etihad!

Finner frem litt musikk av Coldplay mens jeg venter på servering!

Vi får utlevert drikke og en liten snack! For første gang mottar jeg en meny som forklarer meg hva jeg har å velge mellom av mat! Veldig bra! Leser litt meny og ser litt Family Guy!

Vi studerer menyen litt:
A la carte
Three-leaf salad
Thai chilli marinated shrimp
on vegatable couscous
---------------
Chicken boiled in Arabic spiced yoghurt sauce
with basmati rice and steamed peas
Oven-baked salmon fillet
with spinach, cherry tomato, sautèed potatoes and lemon dill sauce
Oricciette pasta
in leek and cream sauce topped with mixed vegetables
---------------
Apple and apricot crumble
with custard
------------------

Maten er servert! Valget falt på kyllingen! Ekstremt god mat til å være økonomi! Veldig positiv overraskelse! Nydelig saus! De Thai Chilli Marinerte rekene var også utsøkte!

Filmen Blindside blir sett til maten! Meget pluss med skikkelig bestikk og ikke engangs!

Etter et meget velsmakende måltid, får vi servert dessert! Eple og aprikosbiter i en slags varm vaniljesaus! Meget godt! En varm og god kakao blir servert til