View Single Post
Old 13-07-2010, 19:59   #10
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: Ryanair kritiserer SAS og BA

Nej det er ikke offentligt tilgængelig statistik - det er bygget på first hand erfaringer ifm. kunder der har været ramt. Som udgangspunkt er der skræmmende mange som ikke har fået nogen form for hjælp og efterfølgende må kæmpe en lang og sej kamp for at få dækket rimelige udgifter, som de selv har lagt ud fordi flyselskaberne ikke gad gøre det.

Ud fra de små 100 sager jeg har haft first hand erfaring med (som har været ret jævnt fordelt mellem forskellige flyselskaber) - så er der INGEN tvivl om at SAS har behandlet deres kunder langt bedre end hvad jeg har set hos andre selskaber. Derudover var SAS pro-aktive og bestilte og betalte for hoteller, forplejning m.v. mens mange andre selskaber ikke tog noget ansvar og blot bad kunderne om at finde noget - uden at give dem nogle prisrammer eller garantier for at de kan få pengene refunderet.

Jeg har oplevet store problemer med KL, AF, QR, TG, FR, DY, EZ, SN, IB, JK osv - og de få problemer jeg har oplevet med SK er blevet løst efter 1 mail eller 1 telefonopkald (men i langt de fleste tilfælder har der ingen problemer været og refusion er gået igennem efter lidt ventetid) - hvor der i mange andre tilfælde skulle sendes 3-4-5 mails eller ringes flere gange bare inden der kom en dialog igang og endnu mere besværligt har det været.

Efter at have set tæt på hvilken forskel der er på kundeservice, så er jeg ihvertfald ikke i tvivl om hvem jeg helst ville have flybillet hos hvis der igen kommer en askesky.