View Single Post
Old 30-06-2010, 23:06   #7
LN-JAV
ScanFlyer Blue

Spørsmål Re: Uheldig/skremmende opplevelse på Vollen 29JUN

Quote:
Originally Posted by Fellowship View Post
Hei og takk for at du deler denne triste erfaringen.

Han svarte vel selv på hvor problemet ligger når han sa han er nye og ikke kjenner reglene...

Som SK 917 har skrevet:
Han har ingen myndighet til å be om hverken å få se bilder, eller enda mindre at de skal slettes.

Jeg har selv en gang for mange år siden opplevd at militærpoliti stoppet på veien på østsiden av plassen og ville vise en kamerat og meg bort fra vollen som ligger der.
Etter litt diksusjon frem og tilbake sa jeg at vi står på sivil grunn, og at dersom jeg skal bortvises, vil jeg bortvises av sivilt politi.

Da gikk MP tilbake til bilen sin og ringte antakelig til stasjonen. Så satte de seg inn i bilen og kjørte, og vi hørte ingeting mer.

NSFF vil kontakte OSL og gjøre oppmerksom på at spottere har blitt trakassert av militært personell. Så får vi håpe de militære kan konsentrere seg om det de har ansvar for innenfor militært område.

For orden skyld: jorvollen i nordvest, der denne hendelsen fant sted, er ikke militær grunn. Den er heller ikke OSL sin grunn, men eies av en privat grunneier som ikke har noe i mot at vi benytter jordvollen til å se og fotografere fly.

Mvh Ole Johan Beck
sekretær og nestleder i NSFF
Så spotterne føler seg trakassert av militært personell?
LN-JAV is offline