Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Dette forutsetter at det er sentrum til sentrum-trafikk, for feed inn til LHR/ LGW (for viderebefordring i lufta) blir også MAN- LON best med fly.
|
Hva den nye høyhastighetsbanen de har snakket om i den senere tid angår skal der være et stopp i forbindelse med Heathrow før den fortestter opp til Birmingham (og Manchester tror jeg). Har også hørt det har blitt nevnt at det hele kan strekkes opp til Newcastle og Skottland. Når/om/hvis det blir noe av dette må gudene vite, men man vet vel aldri!
Selv bruker jeg titt og ofte toget i min pendling (senest i går) mellom B'ham og Heathrow i disse dager og selv om jeg ikke gidder å bruke penger på første klasse er det relativt komfortabelt. I hvertfall godt nok for 1 time og 10min...og det er ingen tvil om togets fortreffelighet siden en kan komme ramlende inn på stasjonen 1min før dørene lukkes uten noe sikkerhets styr. På den andre siden har det blitt mye dyrere med toget relativt sett siden Virgin har utvidet peak hours på ettermiddagen fra London, og peak hour priser er ikke akkurat billige...
Har for øvrig funnet Heathrow Express bortkastede penger siden hvis jeg skulle bruke den vil det av og til ta lengre tid enn å sitte på Piccadilly line i 1 time...ikke akkurat det mest komfortable i varmen men til en brøkdel av prisen kan en alltids overleve