Quote:
Originally posted by BU662
Jeg er forsatt uenige med deg KGL.
Går man ut og sier at en fly er usikker, så må dette ha en teknisk grunnlag, det vil si en teknisk feil i konstruksjon.
|
Har aldri gått ut med påstander om at et fly er usikkert, bare at det er forskjell i sikkerhetsfilisofi mellom dagens to store produsenter.
Problemet til Boeing er at de har mange gamle konstruksjoner det bare flikkes på mer eller mindre vellykket (basis for flykroppen til 757, 737 og 727 er og blir 707 - tidlig 1950-design). Så får vi håpe at 777 holder oppe den gode trenden og at ikke minst 787 med sine revolusjonerende design tar kaka på sikkerhet.
Det samme kunne man sagt om A330/A330, siden disse er avledet av A300/A310, men her har noe skjedd her (ny materialteknologi satt inn?) og forbedret sikkerheten.
Hensikten er ikke å bashe en produsent, men kanskje å lokke frem forskjeller i sikkerhetsfilisofi - før, nå og hva fremtiden bringer. Det ser ut som at Airbus' vekst har vekket Boeing, og analogien til bilndustrien er stor (japanske biler - amerikanske biler).