View Single Post
Old 16-08-2005, 11:51   #29
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Bye-bye Helios???

Quote:
Originally posted by BU662
Jeg er forsatt uenige med deg KGL.

Går man ut og sier at en fly er usikker, så må dette ha en teknisk grunnlag, det vil si en teknisk feil i konstruksjon.
Har aldri gått ut med påstander om at et fly er usikkert, bare at det er forskjell i sikkerhetsfilisofi mellom dagens to store produsenter.

Problemet til Boeing er at de har mange gamle konstruksjoner det bare flikkes på mer eller mindre vellykket (basis for flykroppen til 757, 737 og 727 er og blir 707 - tidlig 1950-design). Så får vi håpe at 777 holder oppe den gode trenden og at ikke minst 787 med sine revolusjonerende design tar kaka på sikkerhet.

Det samme kunne man sagt om A330/A330, siden disse er avledet av A300/A310, men her har noe skjedd her (ny materialteknologi satt inn?) og forbedret sikkerheten.

Hensikten er ikke å bashe en produsent, men kanskje å lokke frem forskjeller i sikkerhetsfilisofi - før, nå og hva fremtiden bringer. Det ser ut som at Airbus' vekst har vekket Boeing, og analogien til bilndustrien er stor (japanske biler - amerikanske biler).
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote