View Single Post
Old 16-08-2005, 07:55   #24
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Bye-bye Helios???

Quote:
Originally posted by dc-8-63
...selv om jeg deler FBU4EVER's foelelser for 737...og i tillegg er veldig opptatt av at sikkerhet har langt mere med operatoer og flytype enn bare med flytype aa gjoere....
Det som gjoer at jeg personlige ikke fullt ut deler konklusjonene her, er det faktum at en meget hoey andel av 737-200/300/400/500 naa opereres av allt fra operatoer nummer 2 (som Helios) til tredje og fjerde operatoer av den spesielle maskinene...mens A320 serien storts ett befinner seg ennaa hos foerste operatoer (med unntak )....
Viktig observasjon, men konklusjonen om at A320-serien stort sett befinner seg hos første operatør blir nok litt feil, gamle ørn. Selv om du og jeg husker at flyet ble satt inn i tjeneste etter at skjeggveksten hadde tatt over for vanlig hårvekst, så er det 18 år siden. Det skjer mye på 18 år. Det er eksempler på tidlige A320-er som har vært på både fem og seks forskjellige registre.

Men det er fortsatt noen år igjen til de tar igjen femtitallsmaskinene til Boeing - det er helt riktig.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote