Quote:
Originally Posted by Merrilfield
Tre land --tre land som i samme selskap opererer fly med tre forskjellige registreringer--tre forskjellige sertifiseringer av personell--Teknisk samordning--osv. Om SAS (les ic)skal kunne fortsette med sin operasjon as of to day --må de være underlagt STK. DET KOSTER MASSE PENGER. Det vil ikke Kjoser'n betale for.
Som jeg forstår dette så ønsker han å få fly i alle land under et AOC. Om han fikk lov til det --da ble det konkuranse vridende
|
Ähäm, slik som du skriver stemmer det jo ikke.
SAS sine flyene er alle underlagt til Svensk
AOC... Core
SAS betydde en del streamlining inn til Svensk
AOC. Det finnes forsatt en del som opereres pa forskjellig mate, men kjernen er samlet til en virksomhet. Det ble jo den store "vitsen" av Core
SAS...
Jeg for min del anser lösningen i Open Skies. Da spiller det ingen rulle i hvilked
AOC din fly er eller hvor ditt personell jobber. Men det vil komme uansett over tid.
STK er konstruktum fra 50-tallene og hadde sin riktighet i denne tid. Men verden har rullet videre og det er alltid smarte a tilpasse sine lösninger til tida...
Men dette er fra mitt sikt en storm i vannglass. Det finnes rett og slett for mye attraktive ruter som man kan fly intra-EU slik at det ikke blir den store konkurranse-vrider... Minsteparten av konkurransen skjer pa DK/SE - ikke-EU-omrade