Quote:
Originally Posted by Merrilfield
Tre land --tre land som i samme selskap opererer fly med tre forskjellige registreringer--tre forskjellige sertifiseringer av personell--Teknisk samordning--osv. Om SAS (les ic)skal kunne fortsette med sin operasjon as of to day --må de være underlagt STK. DET KOSTER MASSE PENGER. Det vil ikke Kjoser'n betale for.
Som jeg forstår dette så ønsker han å få fly i alle land under et AOC. Om han fikk lov til det --da ble det konkuranse vridende
|
Dette er essensen i saken tror jeg, da det per i dag ikke er mulig å få ET felles
AOC uten å gå via
STK.
Dette igjen koster mye penger, å
SAS har og har hatt betydelige utgifter på dette vil jeg tro.
Men dette er ikke nødvendigvis noen dum løsning på sikt alikevel.
Så hvis det ER det som er saken, så må det jo være for at DY ikke ønsker å betale for dette.
Hadde vært utrolig intresant å vite mere fakta om dette.
På den andre siden så er det
SAS som har forhandlet frem mange av de "nasjonale" avtalene om landingsrettigheter, blandt annet med Kina, Thailand, og ikke minst Russland ( gamle sovjet )
Japan og USA er så langt jeg vet avtalt av hennoldsvis Sverige og Norge, og det er disse avtalene som ligger til grunn i dag. ( mener jeg å huske, pls correct me if I`m wrong )