View Single Post
Old 12-08-2005, 03:09   #9
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Default Re: Boeing med fremskritt 'i det stille' ..

OJB...
Quote:
Ser du på "fair market value" altså prisen i annenhåndsmarkedet så ligger 320 høyere enn 737. Sagt på en annen måte, hvis du vil investere pengene dine her ville jeg anbefalt et Airbus produkt
... dette stemmer ikke med det jeg har sett; I følge ATW (Air Transport World) er en B737-800 som er bygget samme år som en A320 mere verdt og holder prisen legere...! Den bruke mindre fuel, bedre performance osv. som Dag sier... og dette med containere i en A320 er nødvendigvis ikke noen fordel. Du kan bulk laste et lasterom mere effektivt uten containere. Det var laget "narrowbody" containere alledere så tidlig som B727... men de ble aldri noe populære og lite brukt.

Airbus har hatt en veldig "aggresiv" salgskampanje i mange år, tilbudt veldige gunstige finanse pakker, spesiellt for mange oppstart selskap. Dette er det vel liten tvil om...? og de har klart å øke sin markedsandel betraktelig siden de startet på grunn av dette.

Jeg skal ikke starte enda en A vs. B debatt, og jeg har stor respekt for Airbus, men tror det er viktig at vi holder oss til fakta. En stor fordel vi ser med Airbus er at de holder Boeing i øra...

Dag