Landet etterhvert fra sørvest, på den høyre banen - skulle vel bli 04R - og taxet inn til Terminal B. CO bruker egentlig terminal C, men enkelte internasjonale ankomster sendes inn til terminal B. Det var en ny terminal for meg
Fin immigrasjonshall, hvor det gikk an å kikke på fly mens man stod i kø og ventet. Har aldri tidligere stått i kø på
EWR, men denne gangen var køen laaang, men den gikk allikevel radig unna, og det tok ikke så fryktelig lang tid før det ble vår tur. Tante gikk alene, mens vi tre andre gikk sammen, på samme tollskjema. Vi ble bl.a. spurt om det var første gangen vi var i USA, noe som var tilfellet for to av oss, men ikke for meg. Da gikk resten av intervjuet ut på hvorfor jeg hadde vært her flere ganger, og hva jeg jobbet med som hadde råd til det.. Alt med en frekk undertone. Skal ikke påstå at jeg følte meg velkommen, men vi slapp nå inn alle sammen. Ikke klarte fjotten å stifte fast den lille grønne gjenparten av I-94W fast i passet heller, men la den bare løst inni, så nå går jeg rundt og er nervøs for å miste den
Bagasjen lå allerede på båndet, og etter et kjapt dobesøk, og litt køståing for å levere inn tollskjemaet, var vi ute, og inne i USA..
Vel ute, oppdaget vi jaggumeg en kar som stod og holdt opp et ark med etternavnet mitt på (Foss). Tilfeldig var det heller ikke

. Som en liten overraskelse for de to andre, hadde jeg og min søster rottet oss sammen, og ordnet med transport fra flyplassen til hotellet. Jeg fikk kjapt kontakt med karen, og han fulgte oss ut til denne:
..og i den var benplassen god også
Det var en del trafikk, og vi antok at det fort tok et par timer fra vi forlot Newark, til vi var fremme ved The Roosevelt Hotel. Det at jeg hadde gjort to separate bookinger var tydeligvis ikke noe problem - Jeg sa navnet mitt, og hun kunne bekrefte at det var to rom. Nøkkelkort ble delt ut, og i tillegg fikk jeg denne:
Antageligvis fordi jeg booket via FB
Det ble så en tur ut, for å finne mat, jeg ledet flokken ned til 499 3rd Ave (ca.35th street), til et sted kalt Blockheads, som serverer bla. burritos. Det var her jeg spiste mitt aller første måltid i USA, så litt med bakgrunn i det, ble det førstemåltid på resten av gjengen der også

.
Nå har man tatt kvelden, og klokken er ikke mer enn 21. Hva morgendagen bringer får vi se...
Jeg skal forresten ikke skryte så voldsomt av hotelet. Til prisen vi har fått, er det helt greit, men uten Facebook-rabatten ville jeg nok ikke booket det. Litt småsjabby rom, bl.a. Men til 139 dollar natten klager man vel ikke så veldig