Quote:
Originally Posted by Tommy777
Det er viktig aa ha paa seg de riktige brillene, Kurt, ikke flyspotterbrillene eller 0,1% av pax brillene. SAS gjoer det greit paa LHR, vi forsoeker aa finne grunnen til hvorfor de ikke gjoer det skarpt paa Galtevik. Den forklaringen har vi for lengst funnet
|
Med å sette likhetstegn mellom kvantitet og kvalitet, er du blitt for amerikansk Tommy. Det er faktisk destinasjoner du ikke kommer deg til fra Heathrow og spesielt til de nære områder. Fra Heathrow kommer du deg ikke til kanaløyene Jersey og Guernsey eller perlen i Irskesjøen, Isle of Man, men det gjør du via Gatwick. Alle disse destinasjonene er viktige selv for næringslivsfolk med ønske om bekvemligheter.
Det er forunderlig hvor mange som greier å navigere mellom selskaper, og det gjelder faktisk også til dels gamle tanter. I motsetning til de som er på jobbreiser, så har fritidsreisende fri tid og selv det å ha tid til å vente underveis. En hotellovernatting til £19 smerter ikke for å komme på en tidlig-flight ut fra Gatwick. Et godt eksempel på det er Virgin Atlantics flighter til Bridgetown som forlater
LGW mellom 09:35 og 10:00 hvor Norwegians siste flight fra
OSL passer som hånd i hanske. At en også flyr motfase (
OSL-
LGW på kveld og
LGW-
OSL på morgen/formiddag) gjør jo prisene desto mer hyggelig.
Både
LHR og
LGW opererer opp mot grensen hva de makter, men hvis en sammenligner 2009 med 2004 hadde
LHR en nedgang i passasjertallet på 1 million, mens
LGW hadde en tilsvarende oppgang på 1 million. 4. desember 2009 tok GIP over som eier av Gatwick, og de er allerede i gang med å fjerne flere av flaskehalsen. Den verste flaskehalsen er forunderlig nok ikke rullebanebegrensningen, men det har vært oppstillingsplass for flyene. Åtte nye slike vil være klar i løpet av en måneds tid ved North Terminal.
Men Gatwick er jo uvesentlig for
SAS siden de satser jo bare på forretningsreisende.