View Single Post
Old 08-05-2010, 09:55   #1
LN-HVI
ScanFlyer Blue

Default LCC + div. annet fra Budapest Ferihegy Airport

Jeg var en aldri så liten tur i Budapest fra Søndag til Onsdag, og fikk således tid til å knipse noen bilder på Terminal 1 på flyplassen i Budapest.

Det er en fin terrasse der, men den er dessverre dekket av en ganske høy glassvegg.
Derfor gadd jeg ikke å dra frem speilrefleksen, og brukte bare det lille billige kompaktkameraet.
Kvaliteten er derfor ikke så veldig bra (kombinasjonen av bilder gjennom glassvegg + dårlig kamera), men jeg synes allikevel det burde legges ut noen her, for å få inn litt annet enn bilder fra OSL og SVG

Starter med søndag morgen, vi landet 08.30 og hadde ikke noe hotellrom før 13.00. Tok det derfor rolig en times tid på flyplassen før vi dro inn til byen.

(tekst under bildene)

Wizz Air A320, HA-LPY, er klar til til avgang.

En liten Dassault Falcon 2000, N78NT, stod parkert utenfor terminalen.

EasyJet A319, HB-JZH, får pushback og er straks klar til avgang.

Ryanair 737-800, EI-DPN, har akkurat ankommet fra Prestwick og er på vei til å parkere ved Terminal 1.

Så kom dessverre ganske tett regn, og det var også lenge til neste ankomst/avgang, så jeg avsluttet der.

På vei hjem på Onsdag hadde vi også ganske god tid, så jeg snek meg til en liten stund på samme sted, i noe bedre vær.

En Swiftair 737-300, EC-LAC, stod parkert rett ved siden av en liten Fairchild SA-227BC Metro III, EC-GPS.

Wizz Air A320, HA-LPE, er akkurat ferdig med å boarde og er straks klare for avgang

EasyJet A320, G-EZTA, har akkurat ankommet og skal tømmes for pax.

En annen EasyJet A320, HB-JZR, har akkurat landet og skal parkere

HA-LPE på vei avgårde

Speilbilde. Legg merke til den (i mine øyne) idiotiske glassveggen. Jeg skulle selv ha klart å finne en mer fotovennlig løsning for sikring av de som titter på fly der...

Da var G-EZTA nesten ferdig med å fylle opp med nye pax.

LN-KHD skulle bringe oss tilbake til Oslo. Bilde tatt fra bussen. Det ble en ganske turbulent tur hjem.

#1 Engine. Synes selv motorene på en 737 er vakre saker jeg....

Takk for titten, håper bildene faller i smak, selv om bildene ikke akkurat oser av kvalitet