View Single Post
Old 05-05-2010, 01:19   #6
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Thomas Cook Re: Norwegian jafser til seg markedsandeler i Norge.

DY er veldig flinke, og har utnyttet mulighetene i markedet. De har kunnet kjøre en "Ryanair-light" variant der de ikke hadde direkte ansvar for bakketjenestene etc, da dette var outsourced. Mye penger spart der. I en startfase kunne de benytte seg av kontraktsansatte, også piloter, med begrensede rettigheter - ulikt det som har vært kutyme i skandinavisk luftfart tidligere.

Men for pax'en er de blitt det foretrukne selskap, har bedre nettsider en f.eks SAS, og ligger godt under på pris. Selv flyr jeg DY når jeg selv må betale - sånn er det blitt - og jeg er veldig fornøyd med selskapet.

Like fornøyd er nok ikke de gjester som av ulike grunner kommer i forsinkelsestrøbbel o.l., og som må ha hjelp av DY. Servicenivået blir nødvendigvis ikke særlig høyt da, og de berørte gjester har ikke samme rettigheter som hos nettverksselskaper og charterselskaper. Man får hva man betaler for.

Det er bare et tidsspørsmål før DY er større enn SK - det er jeg rimelig sikker på.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote