Quote:
Originally Posted by AirbusTrond
Er det positivt for alle?  Dette innebærer selvsagt generelt dyrere forsikringer og dyrere flybilletter. Og ikke minst blir mindre oversiktlig for kundene, fordi det er enda flere parametre enn pris å forholde seg til. De som til syvende og sist betaler for dette er de som synes bonusprogram og tilleggstjenester som ikke har noe som helst med det opprinnelige produktet å gjøre er noe stort tøv, og derfor av prinsipp holder seg unna å bli fanget i et slikt system. De som tjener på det er selvsagt de som administrerer disse tilbudene. Og det er min oppriktige mening at deres arbeidsinnsats kunne vært satt inn andre steder. Det er min mening om saken. Men vi lever i et fritt samfunn - det må være lov å glede seg over å samle bonuspoengved å kjøpe en Gjensidige-forsikring. 
|
Ja jeg mener dette er positivt for alle.
Fordi dette er noe Gjensidige betaler for til Eurobonus, i alle fall kostnadene Eurobonus har med dette.
Videre synes jeg det er tragisk at flyselskapenes bonus program får så mye uberettiget kritikk. Det finnes lojalitets programmer i alle bransjer, men dette er noe man aldri hører noe om. Ja det er kostnader knyttet til dette.
Men i alle bransjer ser man fordelen med å knytte kunder til seg.
Om dette bidrar til syvende å sist gjøre flybilletter dyrere tviler jeg sterkt på. Slik jeg har observert har prisene så å si sunket i gjennomsnittspris de siste årene. Dette samtidig som medlemsmassen har økt, i alle fall for Eurobonus.