View Single Post
Old 02-05-2010, 01:37   #3
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: BA B747-400 - korrosjonsskader

Det er bare korrosjon på stål og jern som har navnet rust SQ777 - aluminium er det en helt annen sak.

Så til svakhetene med 747-400:
- Korrosjon dukker opp etterhvert som flyene blir eldre, og da spesielt i områder som er utsatt for korrosivt miljø (fuktighet, i nærhet av VAR-komponenter og åpne metallflater som kan bli utsatt for fysisk belastning). Hos BA er det ikke de eldste og de yngste som er utsatt for korrosjon, men merkelig nok de som ble produsert litt inn på 1990-tallet.
- Svakheter i strukturen fra front gear til dør 2 på hoveddekk er identifisert og en mengder av ribber skiftes/forsterkes ut under det forebyggende tunge vedlikeholdet. BAMC er en av veldig få som har fått Boeings godkjennelse til å produsere disse forsterkede enhetene innendørs.

Med andre ord er det ikke noen problemer med de 747ene som flyr for BA, men det er operatører som ikke har den klassen som BA har på sitt vedlikehold ...
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote