Re: OT: Stavanger som terrormål
Personligt tror jeg desværre at der kommer til at ske noget i København eller et andet sted i Danmark indenfor kort tid. Tror ikke vi kan undgå det mere, med den optrapning af terror angreb som nu ruller. Danmark er nok for tæt med USA til undgå dette i længden. Ikke fordi jeg ikke håber vi undgår det, men jeg tror det bare ikke. Vi har forsat over 500 soldater i Irak og forsat kampfly samt tropper i Afganistan. Derudover støtter den danske regeringen kraftig den linie som USA og England har lagt. Danmark bliver sammen med Italien også mere og mere nævnt som et af de næste terrormål i de mere eller mindre seriøse trusler diverse Al Quada grupper kommer med for tiden.
Men når det er sagt, så lader jeg ikke min hverdag gå på af det selvom jeg bor i mere eller mindre centrum af København. Risikoen for at blive direkte ramt af et terror angreb selvom du befinder dig i byen er enorm lille. Uden at vide den statistisk udregnede risiko, tror jeg med sikkerhed at jeg kan sige at der er større risiko for at blive kørt ned på gaden, eller selv køre galt i bil end at blive direkte ramt af fx en bombe.
|