View Single Post
Old 28-03-2010, 00:43   #1
LN-RRE
Data warehouse consultant
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
SAS Litt 737 800 (CRM i ekte sim)

En liten video fra litt simming i Kenneth Lie`s 737 simulator i Drammen.

Denne 737 NG`en er simulert utrolig godt. I tillegg benytter vi SAS sine sjekklister, imsdal vann og reelle performance kalkulasjoner for å få den helt rette stemningen. Man føler faktisk at man HAR vært ute og flydd etter en slik dag.

Takk til Kenneth Lie som lot oss få komme i simulatoren hans.

Så til litt relevante data for flyturen

**************FLIGHT DATA****************
AC: 737-800WL
REG: LNRRE
LEG: OSL-SVG
ATS ROUTE: SOTIR
CO ROUTE: OSLSVGBA

CPT: A. Bertheussen FO: K.R. Fjeldstad
**************TAKE OFF DATA****************
DEP: RW 01L A3

TAKE-OFF AND LANDING REPORT SAS4054 ENGM-ENZV

A/C LN-RRE B737-800 CFM56-7B26
PACKS: ON
A/I: OFF

V1: 145
VR: 146
V2: 149
TO-2: 87,9 % N1

***ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS***

PREPARED BY USER: KIM R FJELDSTAD



//////// AIRPORTS ////////

TAKEOFF: ENGM/OSL GARDERMOEN RWY 01LA3
FLAPS 1 ELEV. 681FT ( 208M)

LANDING: ENZV/SVG SOLA RWY 36 FLAPS 40 ELEV. 29FT ( 9M)



CONFIG:
------------------ REDUCED - DRY - FLAPS 1 - TO2 - A/C ON - A/I OFF ----------------

RWY 01L RWY 01LA2 RWY 01LA3

3600 M 3469 M 2696 M

TO2 HW04 TO2 HW04 TO2 HW04

AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1


+41 87.9 63307 C45-46-49 /+41 87.9 63255 C45-46-49 /+41 87.9 63255 F45-46-49


Vi hadde altså pent vær, rolige vindforhold med 4-5 knop i nesa under take off og en avgangsvekt på 62,9 tonn hvilket gav FLAP 1 og en del reduced thrust for take off selv på A3 (2,696 meter TORA).

Masse reduced thrust altså - Det er vår måte å vise Day of Earth på, selv om det ikke ble på samme dag : )


http://www.youtube.com/watch?v=zr-H82jsc9E


Nyt videoen : )

Last edited by LN-RRE; 28-03-2010 at 00:54.
LN-RRE is offline   Reply With Quote