View Single Post
Old 26-03-2010, 22:02   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA

Quote:
Originally Posted by LN-BEF View Post
. Da jeg så passet hennes, så jeg at passbildet hennes var tatt på skrå mot ansiktet, hvor kun hele høyre kinn og øre vises. Er det forskjell på hvordan man tar passbilde i Sverige kontra Norge? Enda viktigere, vil hun slippe inn i USA på ORD?
Det er forskjellige policies på dette rundt omkring i verden, men så lenge hun først har et pass i hånden, spiller det ingen rolle hvordan bildet er, sånn grensepasseringsmessig sett.

Quote:
I tillegg avviker navnet hennes på passet i forhold til det som står på billetten, ordner SAS dette om jeg ringer dem, eller må dette fikses på andre måter?
Man sender en APIS-melding før avgang, og denne inneholder det korrekte navnet. Men er det f.eks. forskjellig etternavn, kan hun ha et problem. Er det som under, går det greit.

Quote:
Også mitt navn avviker, i passet mitt står det på den maskinlesbare delen FAGERHEIM>BJOERN>ESPEN
I billetten står det Bjoernespen Fagerheim, altså uten mellomrom mellom for- og mellomnavn. I følge SAS var dette en begrensning i bookingsystemet som umuliggjorde mellomrommet. Vil dette gi problemer i passkontrollen?
Enkelt: Nei.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote