Velkommen! Kjempebra rapport også.
Quote:
Originally Posted by LN-HSS
Sjekket inn på automat, og fikk boardingkort og bagasjetag til to kofferter. Minus til Norwegian for at man ikke får bagasjetag til barnevogn, men må henvende seg til insjekkingskranke eller bagdrop. Har flydd SAS til Trondheim med barnevogn og da fått ut bagasjetag på automat til barnevogn også.
|
Dette kanskje fordi Norwegian betrakter barnevogner uten en sånn PramPack (som koster i underkant av 2000,- tror jeg...nei takk, ihvertfall ikke for en paraplyvogn) som limited release, og da må du komme til skranken og signere bagasjelappen.
SAS tar den som "vanlig" spesialbagasje, altså ikke limited release. Til gjengjeld er plastpose til barnevogn gratis hos Norwegian, men koster 100,- hos
SAS (men
SAS sine er bedre). Dette er iallefalle min erfaring i både
TOS og
OSL.
Litt rart ang. terminaler i
AMS... Jeg har aldri flydd DY dit, bare KL og SK, men da jeg fløy
AMS-
LPL med Easyjet måtte man vente i fellesområdet bak grensekontroll, altså med både mat og butikker. Og da insisterte skjermen på at man skulle vente og ikke gå til gaten - så det ble en skikkelig kappløp når de åpnet boarding - security ligger mellom shoppingområdet og gaten. Men jeg synes det var H- og ikke M-pir