View Single Post
Old 16-03-2010, 17:32   #20
73H
NorFlyer Front Row

Default Re: Ingen regel uten unntak

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Problemet er når x antall mennesker leser denne artikkelen. Flere av disse har kjøpt billetter hos SAS til fremtidige flyreiser. Så finner kanskje noen av disse ut at akkurat nå var den flyreisen billigere enn da de bestilte, og husker at de leste om han som fikk refundert den prisforskjellen. Så blir disse kundene misforyde fordi de ikke fikk denn samme behandlingen som han i artikkelen.
De samme kundene kan jo prøve å se om det ville fungert veldig mye bedre hos noen andre selskaper... Tviler på at de hadde fått refundert noe der, uansett hvor god dag CR avdelingen hadde hatt...

God goodwill for SAS, men selskapet kunne helt klart ikke brukt det i reklamesammenheng akkurat. At historien kommer ut, regner jeg med stammer fra en fornøyd kunde som gjerne vil fortelle omverden hvor godt fornøyd han er med servicen til SAS... Service and simplicity...

Han er vel som SAS kunder flest veldig klar over hvilke negative SAS rykter som dominerer og spres i pressen om dagen, og for å vise at hans egne opplevelser ikke stemmer med den røde tråden i pressen, velger han å fortelle en solskinnshistorie i håp om å støtte selskapet han helst flyr med.

Regner jeg med at jeg kan få refundert penger hvis jeg kjøper en dyr flybillett i fremtiden og støter på et tilbud like før avreise på grunn av denne artikkelen? Nee.... vil ikke påstå det akkurat...

Litt utenfor flymiljøet, så er det vel strengt tatt ikke så mange som følger veldig med på prisene etter å ha kjøpt en billett til en avgang... Det hører kanskje litt til ekstremitetene....

Last edited by 73H; 16-03-2010 at 17:35.
73H is offline   Reply With Quote