View Single Post
Old 16-03-2010, 13:41   #13
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Default Re: Ingen regel uten unntak

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Joda, mye sant i det du sier Trety, men det er forskjell på en kundekrets med et antall ikke større enn at du faktisk snakker med de på telefonen, og en kundekrets som den SAS har. Jeg har ingen problemer med å gjøre individuelle tilpasninger til kunder for å gjøre disse fornøyd, men når slikt blir trykket opp i nasjonalt media, så skaper det plutselig en forventning i fremtiden hos en masse mennesker. Det er noe helt annet enn å gjøre en person/firma til lags.
Nå har jeg dog ikke nevnt noe om hvor stor min kundekrets er, men den er større enn en liten håndfull.

Nå skal vi ikke glemme det at denne saken skaper veldig mye goodwill for SAS, noe de faktisk sårt trenger akkurat nå. Samtidig så må man være klar over at folks hukommelse vedrørende slike saker er heller kort, sånn at det som huskes etter ei uke eller to er at man leste noe positivt om at de tok vare på kunden.
Pluss, at uansett hvor mange kunder man har i antall, så er det minst like viktig med at disse kundene finner det lønt verdt å gjøre gjenkjøp. Uansett demografi, uansett antall, uansett bransje.