View Single Post
Old 22-02-2010, 13:44   #61
73H
NorFlyer Front Row

Default Re: SGS truer med å velte SAS-emisjon

Quote:
Originally Posted by apron View Post
I forbindelse med etableringen av SGS som eget AS (2003) var forretningsmodellen å selge tjenester som en uavhengig handler (derav være konkuransekraftig i markedet). Ett eller annet sted på veien ble SAS sjalu på tankesettet og har istedet endret strategien til å være "inhouse handler" for star alliansen.
Her bør SAS kjenne sin besøkelsestid, da denne endringen er av stor betydning for SGS i dagens situasjon. SGS er ikke attraktive i markedet utenfor STAR, ei heller konkurransekraftige.
At SGS leverer et positivt resultat for 2009 betyr for meg at SAS fortsatt sliter med å tilpasse SGS til markedsituasjonen. Basert på volumbortfallet som SAS alene står for, kan jeg ikke forstå annet enn at det er en økt pris fra SAS som redder SGS resultatet, da inntektsbortfallet ellers ville vært dramatisk.

Hadde jeg vært SGS'er ville jeg stått på barrikadene for å skille bakketjenestene fra resten av SAS raskest mulig!
Hvis man absolutt vil bort fra SAS, så er det vel i tilfelle bare å søke jobb i Røros.... Trenger ikke å ta med seg hele SGS i samme slengen...

Du mener at de 150 årsverkene som fikk sparken i september 09 ikke var å tilpasse inntektsbortfallet?

Air Norway med sine Fairchilder og kjempestore Star Alliance tilhørighet er vel kanskje det beste eksempelet på at det du sier kun er din synsing!
73H is offline   Reply With Quote