View Single Post
Old 21-02-2010, 19:17   #20
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: Har DY styr på afgangstiderne?

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
Det er bare tull. Du har ingen grunnlag til å påstå hverken det ene eller det andre om prioriteringen hos flyselskapet.
Jeg har da et ganske godt grundlag for det og det er netop mine oplevelser idag. Hvis afdelingen for "Øvrige henvendelser" ikke svarer telefonen efter 5 forsøg fordelt på ca 45 min., hvor jeg lod den ringe helt ud, så er der for få personer på job og der ydes dårlig service. Faktum er at der ikke bliver svaret på kundens henvendelse, hvilket ikke er tilfredsstillende.

Når jeg kommer igennem til salgsafdelingen i første forsøg uden ventetid overhovedet, så kan jeg ikke konkludere anderledes end jeg gør. Det må betyde at man prioriterer salgsafdelingen højere end øvrige henvendelser - anderledes kan det ikke opfattes - uanset hvor mange der er på arbejde i de respektive afdelinger. Uanset om jeg har ret eller ej, så er det dette indtryk kunden bliver efterladt med - hvilket du jo bekræfter at andre også giver udtryk for.

Det er ikke et angreb på de ansatte der er på arbejde i salgsafd., ankomstservice eller hvilken afdeling, der nu tager sig af disse henvendelser. Men en konstatering af at DY i denne situation ikke havde det mandskab til rådighed som der tydeligvis var behov for.

Og når det så er sagt så er jeg hverken sur, ophidset eller agressiv (som jeg har fået skyld for i en anden post) når jeg ringer til kundeservice. Jeg har stor forståelse for den enkelte ansatte og at det ikke er hendes skyld - derfor taler jeg pænt og høfligt til folk - også selvom jeg får dårlig service. Jeg bliver derimod skuffet som kunde når den virksomhed jeg har købt et produkt af ikke er villig til at hjælpe eller gør det muligt at få svar fra dem. Det tager jeg til efterretning og indretter mine fremtidige indkøb efter ligesom jeg lader det indgå i den rådgivning jeg giver min omgangskreds mht. rejsekøb.

Faktum er at kundeservice ikke løste opgaven og at det ikke burde være nødvendigt vente så lang tid i telefonen blot for at blive afbrudt til sidst. Idag er det meget let at have telefonsystemer, der fra starten kan lade mig vente i kø eller meddele mig at jeg ikke skal spilde tiden forgæves i en telefonkø. Det er ikke rocketscience...

Totaloplevelsen bliver så ikke bedre af at afgangen nu er forsinket til kl. 20.00 indtil videre. Det er jo hvad der kan ske, men kedeligt at se på alle QI og SK indenrigsafgange der letter til tiden

Altså fjerde gang jeg har bestilt flybilletter til mine gamle forældre med DY og 4 fjerde gang de er forsinkede. De er ikke store fans af DY længere og bad mig faktisk idag om at de i fremtiden ville flyve SAS og QI som de plejer...

Det kan man hos DY så blive sur over at jeg lufter mine kundeserviceoplevelser eller man kan tage det til efterretning og lære af det. Hvilken man vælge betyder ikke det store for mig - da jeg som kunde heldigvis har valgmuligheder.