Quote:
Originally Posted by LN-TIB
Tally-Ho, hva er max decent på glidebanen A330 takler? TOS har jo 4% om jeg ikke husker feil, og her har de hatt A340, men det er vel kanskje litt anderledes siden de har 4 motorer?
|
---
Oj - nå satte du meg på en liten prøve...
Airbus oppgir demonstrated
CAT 2 og
CAT 3 autoland ILS slope fra /til 2,5 % - 3,15 %, om jeg ikke husker alt for feil.
Når det gjelder
CAT 1 ILS slope (som til Trondheim), er det ikke spesifisert svært tydelig (Thomas Cook
FCOM), og jeg ser ikke bort i fra at A330 kan ta 4 % (eller mer). Men de enkelte selskaper kan jo legge inn en mer konservativ prosentandel uavhengig av "Airbus recommendation".
4 % glideslope er rimelig mye for en fullastet A330.
Vet at
SAS A340 var i Tromsø, men kjenner ikke deres begrensninger. Kanskje noen her kan si hva den tar som max slope på
CAT 1 ILS manual landing?
Tally-Ho