View Single Post
Old 11-02-2010, 15:19   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Hotellanbefalinger for London

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Planlegger en ny tur til london nå i mai og jeg er ute etter et hotell i nærheten av sentrum som ikke kosster skjorta. Er ikke nødt til å være gangavstand men så lenge det er gang avstand til en tube stasjon og at man slipper å bytte tog flere ganger så er vi fornøyd.
Det spørs hva du legger i sentrum.... Når det gjelder nærhet til tube og minimale bytter, så er det kritisk avhengig av hvor i London du har tenkt å bevege deg mye.

Personlig så har jeg en forkjærlighet for Mayfair, men der er det ikke så mange budsjetthoteller. Da har man gangavstand til Soho, Covent Garden, Oxford/Regent St, Green Park/St James Park/Hyde Park, Buckingham Palace osv. Ulempen er hotellprisene.

Litt av samme type lokalisering er hotellene rundt Marble Arch, men mitt ankepunkt er at man ikke unngår Oxford St som etter mitt syn er et mareritt (men fordelen er at Selfridges er like i nærheten...).

Et alternativ kan være i nærheten av Tottenham Court Rd, som også har nærhet/gangavstand til store deler av de områdene jeg ferdes i. Der er det et stort hotell som heter St Giles - sikkert greit nok om man ikke er kravstor, men jeg har bodd der en gang og gjør nok ikke det igjen.... Det er også noen Radisson-hoteller der (Kenilworth, Bloomsbury o.l.).

Rundt Earls Court har man en del rimelige hoteller, men da er man stort sett avhengig av transport per tube for å komme seg til mer sentrale deler. Der har man District Line & Piccadilly Line (sistnevnte er kjekk for aksess til Covent Gdn, Regent St, Soho, o.l.). Jeg har bodd et par ganger på et rimelig hotell som heter Twenty Nevern Square, som jeg kan anbefale.
TOS is offline   Reply With Quote