View Single Post
Old 09-02-2010, 14:41   #12
amatør
ScanFlyer Gold

Default Re: RSL bygger ut for Ryanair

Quote:
Originally Posted by RYKogREIS View Post
Nordmenn shopper jo tax-free som gale...

Og når SAS sliter og ikke kan har finansiell mulighet til å konkurrere med Norwegian på pris er det jo bra at Ryanair blir sterke i Norge og puster Kjos & Co i nakken...

Og for oss som bor i Oslo sentrum sparer man lett en halvtime hver vei på å dra til Rygge istedet for Torp så det er jo supert. Billigere og minst like enkelt er det å parkere på RYG enn på OSL og TRF også

RYG eies av Olav Thon (heleid og privat) og Orkla. Så det er ikke penger som er problemet for at RYG skal bli en suksess. Det er kun opp til oss passasjerer om vi ønsker å reise fra RYG og konservative politikere som regulerer trafikken det kommer ann på.

Og at noen puster Avinor i nakken skader heller ikke.... Forsvaret driver jo RYG. At OSL skal subsidiere alle mulige småflyplasser som omtrent ingen bruker som drives av Avinor i all evighet synes jeg heller ikke vi som kunder skal godta...
Delvis enig. Men Norge er avhengige av at OSL tjener penger slik at en del av småflyplassene kan bestå, ellers vil distrikts Norge bli enda mer avfolket enn det er idag. Jeg mener også at vi trenger en vekst på Gardermoen som kan tiltrekke seg flere internasjonale selskap enn idag, og da fortrinnsvis på IC. Og jeg er såpass "barnslig" at jeg får mer reisefølelse av å reise fra en stor flyplass, enn feks Rygge.
amatør is offline   Reply With Quote