Quote:
Originally Posted by learjet
CO's rektale holding (ref Tommy) i USA kan jeg ikke uttale meg om. Men hva som praktiseres ved OSL kjenner jeg rimelig godt, siden det er en del av jobben min.
Som tidligere nevnt så er det mange gode conections fra FRA, ZRH etc ca 1500. Men det betyr i praksis at man flyr ut fra OSL mellom 0700 og 1100 for å rekke dem...... Og hvis man får tekniske problemer mellom 0900 og 1100 så begynner det å bli tøft.
I praksis så er LHR den greieste på ettermiddagen siden BA har mange New York avganger, også sene. Gjerne greiest for pax som skal til New York.
I praksis er det veldig lite man kan få til etter lunch.
Ved en irr ops så forsøker vi på det aller meste. Da er det ikke viljen vår det står på, men hva som faktisk er mulig. Også hva som er best for kunden.
Hvis man starter dagen med f.eks utsiktene for en 4 timers delay. Vil det i de aller fleste tilfeller være bedre for kundene å vente ut delay ved OSL og så få sin conection fra EWR booket om. Selvsagt med enkelte unntak, men de forsøker vi selvsagt å gjøre noe med.
S
|
Klart der er begrensninger og jeg vet at
OSL er flinkere, men i USA domestic og til Europa har jeg hatt 3 episoder selv det siste året, samt lest uhorvelig mye på FT. Jeg vet at CO jobber med å forbedre disse tingene og at de tar det seriøst.
Inntil da, står jeg ved at de verste opplevelsene jeg har hatt med mine millioner av reisende miles, er på CO i slike situasjoner