Det mest ekstreme tilfellet har vi i Bodø OFIR, der vi på det meste skal ha 120nm sideveis atskillelse.
Feks inn og ut av Svaldbar, et fly skal ned og et skal opp- de skal gå gjennom høydene til hverandre. Da må vi klarere den ut via OMESU-ASTID (se link) og den inn
BJO-BARNI. Den inn må da gjerne ligge på BARNI til den er under flyet på vei ut.. Dette kan skape endel forsinkelser, men sikrer de påkrevde 120nm sideveis når de går gjennom høyden..
http://www.ippc.no/norway_aip/curren..._6_2-17_en.pdf
__________________
mvh
Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS