Som de fleste andre har jeg sett TV-bildene fra Haiti, og kan ikke la være å la meg bevege. Haiti var allerede før katastrofen "f**d-up" - den vestlige halvkules fattigste land, med et statsapparat som bare så vidt fungerer og en bunnløs fattigdom og en vanskelig fremtid.
Når skjelvet rammer et sted som Haiti er det svært lite lokale myndigheter selv kan gjøre for å hjelpe sine innbyggere - da er det opp til verdenssamfunnet (aka
OSS!) å gjøre noe for å hjelpe.
Jeg oppfordrer nå alle medlemmer av Scanair.no (og alle dere som leser uten å bidra) til å finne frem til nettbanken og "gi et fly" til Haiti via din foretrukne organisasjon - Røde Kors, Leger uten Grenser, Norsk Folkehjelp, Kirkenes Nødhjelp eller andre. Det viktigste er at det kommer hjelp.
Med "gi et fly" mener jeg (for å gjøre det litt morsomt og flyrelatert) at du skal gi et beløp som tilsvarer en flymodell - f.eks. en Electra (L-188 = 188 kr) en Metropolitan (CV440 = 440 kr), en Caravelle (SUD210 = 210kr) en av Airbus-modellene (300/310/320/330/380 kr) en Boeing-modell (707 kr osv), Fokker 50/100, en Embraer 135/145/170/190 - ok, dere skjønner greia...
Gå i nettbanken og overfør penger i dag - og post bilde av det flyet du har gitt!
Dette er ingen konkurranse om å gi mest - bare gi
NOE!
Leger uten Grenser fikk "mitt fly" til konto: 5010.05.53500