View Single Post
Old 14-01-2010, 21:07   #11
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
Default Re: NOTAM for Hamar 25Jan-03Feb

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Akkurat den biten er litt tilfeldig, ref. mitt tidligere innlegg lenger opp.
Ja, forsåvidt. Men jeg kan ikke se at begrunnelsen fra Avinor er relatert til penger, slik du beskriver det.

Men ta en tur nedover i Europa, der er G-luft virkelig indian territory. I Tyskland blir ofte de som flyr i G-luft bedt om å skru av transponderen og holde kjeft inntil de eventuelt vil inn i kontrollert luftrom.

Og f.eks. seilfly finnes det "overalt".

I Norge gir jo ATC flight-info i G-luft også så langt kapasiteten rekker til. Men det betinger jo at trafikken er kjent, så jeg ville jo si at en Notam var berettiget hvis det foregår ekstra intens trafikk. Men at det ligger en flystripe på Hokksund burde jo være kjent, og få folk som flyr i nærheten til å kikke ut av vinduet, da. Eller hva?

Last edited by Wig-wag; 14-01-2010 at 21:12.
Wig-wag is offline   Reply With Quote