View Single Post
Old 09-01-2010, 11:24   #16
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Default Re: Røros tar på seg halve skylda

Vel av egen erfaring kan jeg si at i Tromsø i allefall, ble vektere leid inn pga det var billig. Det fungerte bare delvis, da det kunne hende de ikke dukket opp når de skulle. De sto som regel i rotunde og stablet bag, eller kjørte trekkere med bag. Selvfølgelig var opplæring gitt !!!
Hva skjedde når de ikke dukket opp ? Mye mere arbeid på oss som var ute og skulle sende avgårde og ta imot fly,forsinkelser,forbannelser og slitasje på folk. Vi prøvde å si fra, men vår sjef var bundet av økonomien fra ledelsen. Det ble tatt opp gjentatte ganger, men til døve ører. Nå er det vel slutt på dette i Tromsø, i Trondheim har det vel ikke vært en problemstilling.
Jeg mener det bunner i det å ha et forhold til arbeidsgiver, være villig til å stå på det lille ekstra,vel å merke om det er sunne arbeidsforhold i utgangspunktet. Når det er bare innleide,vikarer og småprosentstillinger er det ikke mulig å oppnå dette i forhold til arbeidsgiver, da forholdene i utgangspunktet er dårlig.
Husker da jeg jobbet i Braathens og i begynnelsen i RFS, det var en skikkelig sammensveist gjeng, alltid villig til å stå på det lille ekstra og gi alt for å få fly på rute. I RFS idag tror jeg dette hører mere til sjeldenhetene,mye fordi rammebetingelsene er såpass endret etter at de har vokst seg store.

Jeg påstår på ingen måte at dette er sannheten, men utfra det jeg har sett,hørt og opplevd, er dette min mening om saken.

Men jeg tror fortsatt RFS kan utføre en meget bra jobb for DY og andre kunder, om man bare er villig til å ofre en ekstrakostnad. Jeg kan sitere Skrue McDuck ( om enn så usannsynlig det høres ut ) : "Man må bruke penger,for å tjene penger".

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote