View Single Post
Old 08-01-2010, 19:35   #13
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default Re: Røros tar på seg halve skylda

Quote:
Originally Posted by kops View Post
Er det forskjell på vektere og andre mennesker da?? De har vel like gode forutsetninger til å gjøre jobben som andre, bare de får nødvendig opplæring....
Nei, for all del - men jeg vet ikke hvor happy jeg hadde blitt om jeg som vekter ble satt til å stue bag av min arbeidsgiver heller.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Grunnen kan vel være 1) at de har folk som er klarert til aktuelt område og 2) at de hadde ekstra folk å ta av - da er det jo en genial løsning leie dem inn.

EDIT: Gitt at de får opplæring selvsagt.
For all del - det er jo en god nok idé - men sikkerhetsklareringen er jo ikke alt - jeg innbiller meg fra min tid i WF at stuerne var på et slags ukelang teori-kurs før de fikk være med på ramp - og også en del videre opplæring(kurs), samt Dangerous goods, Airside Safety og diverse IATA-kurs/tester man må gjennom - jeg ser bare for meg at om man leier inn en annen yrkesgruppe for midlertidig arbeid gir man ikke dem mer enn et absolutt minimum av opplæring - og det kan neppe være godt i lengden. De losset jo neppe unsupervised, men likevel - det synes jeg høres ut som en veldig kriseløsning...
JoeW is offline   Reply With Quote