View Single Post
Old 08-01-2010, 14:38   #12
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Skandinaviske flyplasser trafikktall for desember og 2009

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post
Det med antall flere seter hos SAS er jeg ikke så sikker på Apron. Husk DY har 18 737-800, og nei ikke alle ut fra OSL, men ofte er mange av dem der, mens SK har jo en salig blandi til -800'er

Men noen kan sikkert gi et bedre svar på dette
Nå er du litt på videvanke igjen Morten.
Det er her snakk om seter og siden SAS har lavere kabinfaktor og i tillegg flyr flere passasjerer enn DY, så må nødvendigvis selvsagt SAS ha flere ledige seter enn DY. Vil tro at aprons positive spinn på det med "Vil tro at SAS fortsatt tilbyr vesentlig flere seter" skapet mer forvirring enn oppklaring. Egentlig er jo dette negativt for SAS - de greier ikke å fylle setene på de flightene de har. Og alt dette er uavhengig av om det er 737-500 eller 737-800.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote